Havarijní servis instalatérů si neklade žádné podmínky
Můžete volat nonstop, třeba o půlnoci
Možná znáte ty dětinské, hloupé vtipy, kdy se někteří lidé nudí a volají na neznámá čísla třeba ve dvě hodiny ráno. To je samozřejmě nechutné a opovržení hodné chování, ovšem volat instalatéry ve dvě hodiny ráno klidně můžete. Pokud se dle vašeho názoru jedná o závažnou událost, která nesnese odklad, je to vždy důvod k rychlému zásahu. Jsou to zejména úniky plynu z potrubí v domě nebo v jeho okolí, prasklé topení v době, kdy venku silně mrzne, a potřebujete mít vytápění funkční, anebo prasklá vodovodní trubka v místech, kde nejde z nějakého důvodu voda zastavit.
Dalšími důvody, proč volat havarijní službu, jsou např. ucpané odpady a kanalizace. Někdy to vyžaduje zásah i v noci, ale většinou se tyto závady řeší v průběhu denních hodin. I když, samozřejmě, kdykoli, třeba i v neděli.
Havarijní servis je služba dostupná pro každého, podobně jako složky Integrovaného záchranného sboru. Podmínkou je pouze závada, která se týká třech základních typů okruhu profesního zaměření instalatérů, tedy rozvodů vody a odpadů, kanalizace, topných systémů, např. radiátorů a topení v podlaze a také plynových spotřebičů, jako jsou plynové kotle a karmy.
Porouchat se vám doma nebo v zaměstnání může skutečně cokoli a vzhledem k tomu, že se jedná v tomto případě o kapalná a plynná média, jejichž úniky vedou i ke katastrofálním situacím, udržují se nonstop pohotovostní služby po celý rok.
Jak některým havarijním situacím předcházet
Zabránit prasklině v podlahovém vytápění se vám stěží podaří a tuto závadu svou vůlí neovlivníte, ale některým závadám a problémům zabránit můžete. Jde hlavně o domovní odpady, které byste měli ve vlastním zájmu pravidelně preventivně proplachovat louhem sodným, a zároveň dbát o to, aby se do odpadu nedostalo to, co tam nemá co dělat, např. hygienické vložky a vatové tampony, kancelářský papír, tvrdé odřezky zeleniny, kousky plastových sáčků, slupky od brambor, ořechy atp.